De afgelopen jaren zijn de mogelijkheden van Online Marketing enorm gegroeid. Er is steeds meer mogelijk om jouw website op de kaart te zetten. Logisch ook, want de digitale wereld speelt ook een steeds grotere rol in onze samenleving en de techniek ontwikkelt zich steeds meer. De afgelopen jaren is er met name voor één gebied met betrekking tot online marketing veel aandacht geweest: social media. En dat is maar goed ook, want als we gaan kijken naar de cijfers, dan valt hier nog enorm veel te halen.
Ben jij ondernemer of ben je van plan om binnenkort een bedrijf of website te starten en wil je direct een vliegende start maken? Dan is social media wat jij nodig zult hebben. Maar hoe pak je dat precies aan? In dit artikel geven we enkele tips.
Schakel een marketeer in
De grootste fout die je kunt maken is het gebruik van social media
onderschatten. En tevens ook de complexiteit hiervan onzichtbaar stellen.
Social media is namelijk immens belangrijk en tevens heel lastig te gebruiken.
Om zo min mogelijk geld kwijt te zijn en tevens een grote community op te
bouwen, is het belangrijk dat je dit op de juiste manier aanpakt.
Denk niet dat je, omdat je ook zelf een aantal privé accounts op social media kanalen hebt, een enorme pro bent. Bij social media marketing komt namelijk nog veel meer kijken. Bovendien vergt het veel tijd. Je kunt enkele dingen zelf doen, maar social media marketing uitbesteden is nog altijd de beste keuze. Zo weet je zeker dat dit op de juiste manier wordt gedaan en dat je er alles uithaalt wat erin zit.
Wees op meerdere kanalen actief
Sommige bedrijven kiezen ervoor om zich slechts op één kanaal te specialiseren.
Denk bijvoorbeeld aan Facebook of Instagram. Dit is echter geen goede keuze. Er
zijn namelijk ontzettend veel verschillende doelgroepen op alle kanalen te
vinden. Voor volledige profijt van de social media marketing, is het dan ook
belangrijk om op meerdere kanalen actief te zijn. Dit werkt overigens ook voor
de zoekmachine optimalisatie van jouw
bedrijf. Hoe meer je actief bent in de digitale wereld, hoe interessanter
Google jou uiteindelijk zal bestempelen. Hierdoor kan je ongemerkt dus ook een
hogere positie in Google bereiken. Win-win!
Schrijf interessante content
Het is belangrijk om dagelijks actief te zijn op social media. Al is het maar
af en toe een goedemorgen berichtje. Dat helpt al om iets dichter bij je
klanten te staan. Het wat persoonlijker te maken. En dat is juist waar men in
deze tijd naar op zoek is.
Daarnaast kun je een hoop behalen door interessante content op je social media kanalen te plaatsen. Dingen die echt het delen waard zijn. Bijvoorbeeld mooie spreuken of anekdotes. Indien men dit deelt, zien ook hun vriendengroep dit voorbij komen en geniet je dus sneller van meer naamsbekendheid.
Je kunt natuurlijk ook een marketeer of google partner inschakelen om dergelijke content voor je te schrijven en te plaatsen. En zo hopelijk een grotere groep mensen te bereiken. Zonder hier zelf actief naar te zoeken.
More Stories
De voordelen van een flexibele werkplek
Plantages opgerold: Jouw rechten en mogelijkheden
Waarom een Receptioniste Inhuren Essentieel is voor Uw Bedrijf